13
Kadencja obecnego Zarządu kończy się w dniu 11 grudnia 2023 roku.
12. Informacje o Komitecie Audytu, dane członków Komitetu Audytu oraz posumowanie
zasad ich funkcjonowania
Uchwałą nr 3 z dnia 30 marca 2021 roku, działając na podstawie art. 128 ust. 1 Ustawy o Biegłych Rewidentach, Rada
Nadzorcza ustanowiła w Spółce Komitet Audytu, składający się z 3 (trzech) członków. W skład Komitetu Audytu wchodzą
wybrani Członkowie Rady Nadzorczej. Pełnienie funkcji Członka Komitetu Audytu powiązane jest z mandatem Członka Rady
Nadzorczej, który wygasa najpóźniej z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za
ostatni rok obrotowy pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej. W przypadku wygaśnięcia mandatu Członka Rady Nadzorczej
wybranego do Komitetu Audytu przed upływem kadencji całej Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza uzupełnia skład Komitetu
Audytu przez dokonanie wyboru nowego członka na okres do upływu kadencji Rady Nadzorczej. Członek Komitetu Audytu
może być w każdym czasie odwołany ze składu uchwałą Rady Nadzorczej.
Na podstawie uchwały nr 11/07/2021 Rady Nadzorczej z dnia 6 lipca 2021 roku, Rada Nadzorcza postanowiła przyznać
członkom Komitetu Audytu wynagrodzenie w wysokości 300,00 PLN (trzysta złotych) netto za udział w każdym posiedzeniu
Komitetu Audytu, przy czym, jeżeli udział jest przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość,
wynagrodzenie wynosi 200,00 PLN (dwieście złotych).
Do zadań Komitetu Audytu należą w szczególności czynności wymienione w art. 130 Ustawy o Biegłych Rewidentach, w tym:
(i) monitorowanie procesu sprawozdawczości finansowej; (ii) monitorowanie skuteczności systemów kontroli wewnętrznej
i systemów zarządzania ryzykiem oraz audytu wewnętrznego, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej; oraz (iii)
monitorowanie wykonywania czynności rewizji finansowej, w szczególności przeprowadzania przez firmę audytorską badania,
z uwzględnieniem wszelkich wniosków i ustaleń Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego wynikających z kontroli przeprowadzonej
w firmie audytorskiej. Zasady działania Komitetu Audytu określone zostały w „Regulaminie Komitetu Audytu DB Energy S.A.”,
przyjętym przez Radę Nadzorczą uchwałą nr 4 z dnia 30 marca 2021 roku.
Komitet Audytu składa się z 3 (trzech) Członków:
Ireneusz Wąsowicz Przewodniczący Komitetu Audytu
Tomasz Słoński Członek Komitetu Audytu
Rafał Władysław Pisz Członek Komitetu Audytu
Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, Ireneusz Wąsowicz, Rafał Pisz oraz Tomasz Słoński są członkami Komitetu Audytu
spełniającymi wskazane w art. 129 ust. 3 Ustawy o Biegłych Rewidentach oraz Dobrych Praktykach Spółek notowanych na
GPW kryteria niezależności.
Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Ireneusz Wąsowicz oraz Pan Tomasz Słoński spełniają wskazane w art. 129 ust. 5
Ustawy o Biegłych Rewidentach kryteria w zakresie wiedzy i umiejętności dotyczącej branży Spółki. Członkiem Komitetu Audytu
spełniającym kryteria w zakresie wiedzy i umiejętności dotyczących rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych,
wskazane w art. 129 ust. 1 Ustawy o Biegłych Rewidentach jest Tomasz Słoński.
Pan Tomasz Słoński posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych oraz
doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami księgowymi i kontrolingowymi, które wynika z pracy akademickiej. Ponadto,
posiada wiedzę i umiejętności w zakresie branży, w jakiej działa Spółka. Pan Tomasz Słoński w 1995 roku uzyskał tytuł magistra
na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, w 2002 roku (na tej samej uczelni) uzyskał stopień doktora, natomiast w 2012 roku
stopień naukowy doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse. Od roku 1995 zdobywa doświadczenie
z zakresu wiedzę w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości finansowej, rachunkowości zarządczej: w latach 1995-2002
jako asystent, w latach 2002-2012 jako adiunkt, a od roku 2012 jako profesor w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw i Finansów
Publicznych Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (później Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu). Ponadto, od 2014
roku Pan Tomasz Słoński pełni funkcję kierownika Katedry Finansów Przedsiębiorstw i Finansów Publicznych Uniwersytetu
Ekonomicznego we Wrocławiu.
Pan Ireneusz Wąsowicz posiada wiedzę i umiejętności w zakresie branży, w której działa Spółka. Pan Ireneusz Wąsowicz jest
wspólnikiem (komandytariuszem) w spółce KMB Grupa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. oraz wspólnikiem
i Wiceprezesem Zarządu komplementariusza tej spółki, tj. KMB Grupa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółki te
zajmują się tworzeniem rozwiązań biznesowych dla zarządzania budynkami (system Chronomatik
TM
), projektowaniem
i wykonywaniem maszyn zgodnie ze specyfikacją i utrzymaniem ruchu w przemyśle.
Pan Tomasz Słoński również posiada wiedzę i umiejętności w zakresie branży, w której działa Spółka. Pan Tomasz Słoński
posiada bowiem wiedzę z zakresu oceny efektywności inwestycji, w tym z zakresu inwestycji energooszczędnych, która wynika
między innymi z wieloletniej pracy akademickiej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu jako kierownik Katedry
Finansów Przedsiębiorstw i Finansów Publicznych.